torsdag 15 maj 2014

Virkade dukar



Jag samlar på virkade dukar! Det gör jag för att de är så fina och för att man kan göra så mycket roligt med virkade dukar. Det finns väldigt många virkade dukar i vårt avlånga land. Det ligger måååånga timmars kvinnoarbete bakom alla dessa virkade dukar och ändå kostar de bara några kronor på loppis. De har gått upp i pris de senaste åren men är ändå sjukt billiga. När jag började samla kostade de en krona eller två, ofta fick jag med några på köpet av något annat men nu kan de kosta 10-15kr st. Jag undrar varför manligt handarbete inte värderas på samma sätt?! Dukarna på denna bild är efter en lyckad loppisrunda och jag har så många idéer. Återkommer med bilder på färdiga saker.


Min ena kille är väldigt förtjust i mina dukar. Svårt att pyssla när jag inte får ha dem för mig själv men självklart vill jag ha hjälp av en sådan här liten goding.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar