tisdag 6 maj 2014

Styla hemmet



När mellankillen sover middag brukar jag som så många andra duracellkaniner (mammor) passa på att städa och fixa allt som ska göras. Ni som har barn vet vad jag menar. Man har liksom bara några ynka timmar på sig och det som inte blir gjort får helt enkelt vänta någon eller några dagar innan möjlighet ges igen. När de tråkiga måstena är gjorda och om han fortfarande sover så finns det tid att göra lite roligheter. Här blev det lite påskpynt och lek med kameran. Jag älskar vår gamla höna.



Det tog inte många vakna minuter förrän han hittade att det fanns något nytt att upptäcka och pilla sönder. Dessutom är han väldigt snabb på det. Varför ska blommor stå i vas när de kan ligga i ljusstake?


Här är ytterligare en bild på hans kreativitet. Varför leka med klossar när mammas ljusstakar är så mycket roligare OCH finare. Så när det gäller att styla hemmet jobbar jag just nu i motvind, för vi har inte riktigt samma vision. Jag gillar förvisso lekfull inredning. Undrar vem som vinner nästa gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar