tisdag 22 april 2014

Favorit påskägg


Hela påsken kryllar av massor med påskägg men vilka är goda och vilka vill man inte ha? Det här är mina favoriter när det gäller påskägg, de är både snygga och goda. Gissa om jag blev glad när jag upptäckte dem förra året? Mandelägg med lakrits, kan det bli godare?!


Favorit nummer två är nog ändå helt vanliga ägg. Gärna målade, eller som här, klassiskt infärgade med gammal hederlig nylonstrumpa och lite färg. Det blir jättefint om man använder små blad eller som jag gjorde här. Tryckte ut små fjärilar i smörpapper.Till det använde jag mig av en punch från Martha Stewart som jag tycker är fin. Har man som mig, många olika punchar eller stansmaskiner så kan man göra massor med olika motiv. Väldigt enkelt och trevligt pyssel. Jag använde livsmedelsfärg/ äggfärg så dessa kokade jag innan jag färgade dem. För att sedan äta dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar