fredag 25 april 2014

Babynest


Förra gången jag hade en bebis här hemma så hade jag tyvärr inte upptäckt dessa små mys madrasser. Bebisen var inte längre en bebis när jag fick syn på dessa babynest. Därav denna lycka när jag blev gravid igen. Denna gång ska jag minsann hinna sy ett babynest! Och mycket riktigt. Även om bebisen kom lite tidigare än beräknat så hann jag sy ett när vi kom hem från BB. 

Jag blev väldigt nöjd med det, men om jag ska sy fler någon gång så kanske jag kortar av det lite på längden. Jag har använt mig av mönster ifrån Stoff & Stil. Hoppas att ni ursäktar men jag orkade inte rita ett eget. Det här är inte så ombonat och mysigt till den minsta babyn. Men vi kan nog använda det i några månader till. Vi har nu använt det i lite mer än en månad, mest på soffan och i vaggan. Även tygerna beställde jag ifrån Stoff &Stil. Väldigt snabbt och enkelt att sy!

Alster nr. 6

2 kommentarer:

  1. Tack för fina kommentarer inne hos mig! Kul att hitta nya bloggar. Jag hittade babynestet för sent för att göra till mina barn. Tur för mig att jag snart ska bli moster :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du har hittat hit! Hoppas att du hinner sy ett nest till syskonbarnet för det var riktigt roligt. Jag gillade kombon på din senaste klänning, jeans och rött med vita prickar. Välkommen åter!

      Radera